Učiteljska.net Prijava
Prijava
Včlanite se
Včlanite se
Spletna zbornica
Spletna zbornica
Devetka.net
Devetka.net
 
Kazalo
Spletna zbornica
» Iskanje
» Prijava za pregled zasebnih sporočil
» Tvoja podoba
» Seznam članov
» Skupine uporabnikov
» Pomoč
Učna gradiva
» Iščite
» Pregled povpraševanja
Koristno
» Devetka.net
» Izbrana spletna orodja
» Izbrani programi
» Zanimivosti
Informacije
» O Učiteljski.net
» Skrbniki
» Avtorji
» Statistika
» Nagradni natečaji
» Pišite Pišite
» Novice RSS RSS

Sodelujemo
Arnes

Arnes

Učiteljska.net gostuje pri Arnesu.
SIO

SIO

Slovensko izobraževalno omrežje
Učiteljska.net » Seznam forumov » Kako iščem svoj sir v labirintu šolstva

Objavi novo temo   Odgovori na to temo
20. Kdaj se zgodi notranja motivacija?
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: torek, 22.01.2008, 19:04    Naslov sporočila: 20. Kdaj se zgodi notranja motivacija? Odgovori s citatom

Tisti, ki se trudite z branjem mojega pisanja, se verjetno sprašujete, kako prelisičim učence, da opravijo vse naloge ali še celo kakšno več, kot je potrebno za to, da predelajo predpisano učno vsebino. Kako neki, podkupim jih!

Sama nisem nikoli in še vedno ne verjamem, da se 9 ali, če hočete 15 letni, učenci učijo zato, ker je to koristno za življenje, jim ponuja možnost za uspešnost in podobno, torej iz notranje motivacije. V najboljšem primeru se najdejo učenci, ki se prizadevno učijo zato, ker želijo ustreči bodisi učitelju, staršem, starim staršem ali pa pač radi dobijo lepe ocene.
Ocene in točke! To v resničnem življenju šteje.
Kako naj otrok razume, da mu bodo zahtevana znanja v življenju koristila? Učni načrt, žal, predpisuje, kup vsebin, ki večine učencev niti najmanj ne zanimajo, zato to uspe zgolj pri redkih vsebinah in posameznih učencih. Večina težko razume, čemu morajo osvojiti neka znanja in določene spretnosti, kljub temu, da učitelji točimo krvav pot, da bi učencem pomagali povezati znanje z življenjskimi situacijami.

Učenje za znanje je še tako oddaljeno, da kar boli. Kar spomnite se na pravilnike o ocenjevanju, NPZ-je, pogoje za vpis, pogoje za pridobitev štipendije!
Dokler se bodo lahko učenci vpisali na izbrano srednjo šolo in dijaki na fakulteto pa študentje na podiplomski študij, ali pridobili štipendijo, samo,
če bo njihov uspeh primeren oz. število točk zadostno, po drugi strani pa niti ne bo pomembno, kaj dejansko znajo, trdim to.
Iskreno upam, da bom doživela spremembo!

Trditi si celo upam, da notranje motivacije ne premorejo niti mnogi študentje, ki so že odrasle in zato upravičeno pričakujemo tudi odgovorne osebe. Kljub temu, da oni hodijo po lastni želji, v neobvezno in izbrano stavbo učenosti. Za razliko od osnovnošolcev, ki so nenazadnje otroci, z vso pravico še nezreli in poleg tega nimajo nobene možnosti izbire šole! Osnovna šola je obvezna. Me res zanima, koliko učencev bi prišlo v šolo, če jim ne bi bilo treba? Po zakonu jo moraš obiskovati in zaključiti osnovnošolsko obveznost, šele potem lahko izbiraš.
Ali pa tudi ne? Od nečesa pač moraš živeti. No, nekateri preživijo tudi drugače…

Sprašujem se, kdo bi hodil v službo, če ne bi dobil plače? Redki in zgolj tisti, ki je za preživetje ne potrebujejo… No, jaz že nisem med njimi. Dejstvo je, da brez moje službe naša družina ne bi mogla niti približno dostojno živeti. Morda bi veljalo na tem mestu omeniti, da ne prihajam v službo samo in zgolj zaradi denarja, ker potem, garantiram!, ne bi bila več v šolstvu. Res je, v službo hodim TUDI zaradi denarja! Priznam…
Na srečo pa je na moji poklicni poti še vedno ogromno notranje motivacije, ki pa se je, roko na srce, pojavila šele, ko sem zaključila obvezno formalno izobraževanje. Za kolikor toliko spodobno službo pač potrebuješ formalno izobrazbo, diplomo, ki potrjuje, da si uspešno pogoltnil toliko in toliko teorije. Kako pa se znajdeš v službi, je že naslednje poglavje!
Pravo učenje se pravzaprav prične v resničnem življenju, ko prideš v službo in ugotoviš, da pojma nimaš, kako se lotiti zadeve! Postopno se naučiš tisto maso teorije, za katero se ti med študijem niti sanjalo ni, kje točno bi ti koristila, povezati z delom in tu se potem prične, ali pa tudi ne, notranja motivacija za učenje.

Pa ne trdim, da teorija ni potrebna ali pomembna, da ne bo pomote!
No, pa me je spet zaneslo, kajne? V naslednjem zapisu pa o tem, kaj je pri našem pouku korenček in kaj palica, ali če hočete, sirček in past!

Se beremo!
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Kaja
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 18. apr 05, pon, 17:18
Sporočila: 225
Kraj: Slovenj Gradec

SporočiloObjavljeno: torek, 22.01.2008, 19:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prosim, čimprej! Hvala.
Lp od KJ
_________________
Lp od Kaje
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: četrtek, 24.01.2008, 18:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Laughing , takoj, ko se srečam nekje med domom in šolo si bom naročila. Velja?!
Tale teden je nor Shocked , poleg hudo močnega vpliva polne lune (doma in v službi), je tu še papirologija bližajoče se ocenjevalne konference... Samo, da se zadeve malo umirijo Wink

Se beremo!
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mojcaka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30
Sporočila: 3
Kraj: lj

SporočiloObjavljeno: četrtek, 26.02.2009, 10:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zdravo!

Jaz bi samo omenila, da učenje za ocene predstavlja zunanjo motivacijo in ne notranjo. Notranja motivacija je, ko je sama aktivnost namen, se pravi učenje, ker nas nekaj zanima in ker se radi učimo. Če se učimo za oceno (nagrado) in prihodnost pa smo motivirani od zunaj.
Sta pa obe enako pomembni.

Lp!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: četrtek, 26.02.2009, 11:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Drži. Saj v tem vidim problem...Vse preveč je samo zunanje! Čeprav je celo ta boljša od nikakršne Embarassed .

Prav lep pozdrav
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mojcaka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30
Sporočila: 3
Kraj: lj

SporočiloObjavljeno: torek, 02.06.2009, 11:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Živjo!

Spet razmišljam o notranji/zunanji motivaciji.
Se bi sploh dalo vplivati na notranjo motivacijo učencev?
Z načinom poučevanja?
Poznate kakšno literaturo?
Lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: torek, 02.06.2009, 20:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Literature (teorije) je kar nekaj, problem je v praksi Laughing . Papir marsikaj prenese, realna situacija pa še več.
Zdi se, da je čisto preveč spremenljivk Crying or Very sad ... Če jih naštejem samo nekaj:
- interes za zahtevano učno vsebino (predmet) vsakega posameznika,
- delovne (učne) navade,
- učni tip učenca (avditiven, vizualen in kinestetičen z vsemi možnimi kombinacijami),
- sposobnost učitelja predstaviti še tako dolgočasno vsebino,
- materialni (tehnični) pogoji na šoli,
- sodelovanje in podpora staršev,
- klima v oddelku,
- socialno - ekonomski status družine in otrokovo družbeno okolje, v prvi vrsti družina (odnos do učenja in pogoji zanj - ali je znanje vrednota) ...

In če ostanemo samo pri naštetih pa jih je zagotovo še kar nekaj ter se gremo malo kombinatoriko, je jasno, zakaj je to taka umetnost.

Ustrezen pristop k učencu (izbira zanj zanimivih učnih metod) - atraktiven, dinamičen pouk in pozitivna naravnanost za učno delo tudi v domačem okolju sta zagotovo ena boljših kombinacij. Žal, prav nikoli ne moremo pripraviti pouka in imeti takega pristopa, ki bi ustrezal vsem učencem ...

Sama sem si pomagala z literaturo, ki sem jo navedla v svojih zapisih. Pri nekaterih mi je uspelo ... Morda bodo tudi tebi v pomoč!

Prav lep pozdrav in veliko uspeha želim prav vsem.
_________________
Razredničarka Miša


Nazadnje urejal/a Razredničarka Miša torek, 02.06.2009, 20:39; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mojcaka
Novopridruženi


Pridružen/-a: 26. feb 09, čet, 10:30
Sporočila: 3
Kraj: lj

SporočiloObjavljeno: torek, 02.06.2009, 20:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za odgovor!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Razredničarka Miša
zaslužen uporabnik


Pridružen/-a: 24. nov 07, sob, 0:01
Sporočila: 193
Kraj: Slovenska devetletka

SporočiloObjavljeno: torek, 02.06.2009, 20:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Malenkost! Zelo srečen

Če ti uspe pogruntati kakšno novo zvijačo, s katero ti je uspelo prelisičiti učence, da so se z užitkom učili, jo pa le zaupaj v Spletni zbornici Wink. Boš?
_________________
Razredničarka Miša
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Učiteljska.net » Seznam forumov » Kako iščem svoj sir v labirintu šolstva Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
V tem forumu ne moreš dodajati novih tem
V tem forumu ne moreš odgovarjati na teme
V tem forumu ne moreš urejati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš brisati svojih sporočil
V tem forumu ne moreš glasovati v anketi
Na vrh
Bottom left graphics Učiteljska.net © 2003, 2004 Nataša
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Bottom right graphics